پل رسانه و میراث/ خراسان جنوبی در مسیر توسعه گردشگری با هم‌افزایی

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی گفت: پل ارتباط رسانه و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی شکل گرفته و خراسان جنوبی در مسیر توسعه گردشگری با هم‌افزایی رسانه است.

به‌گزارش میراث‌آریا، فاطمه زیراچی بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در اقدامی قابل توجه، میزبان جمعی از فعالان رسانه‌ای استان در قالب تور رسانه‌ای روز چهارشنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ بود.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی افزود:  تور رسانه‌ای که به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در اوایل شروع سال جدید، برگزار شد، گامی موثر برای معرفی گنجینه‌های استان و هم‌افزایی با رسانه‌ها در مسیر توسعه گردشگری است.

او ادامه داد: این تور، که با هدف تقویت پیوند بین رسانه و میراث‌فرهنگی و در نتیجه، رونق گردشگری استان برگزار شد، از باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند آغاز شد و در بافت تاریخی ادامه پیدا کرد.

زیراچی گفت: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، در اولین ماه‌های تصدی خود با برگزاری این تور نشان داد که تعامل با رسانه‌ها را به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه گردشگری استان می‌داند.

مدیرعامل خانه مطبوعات با اشاره به نگاه متفاوت سید احمد برآبادی در خصوص تعامل با رسانه‌ها نسبت به دوره‌های گذشته، ابرازامیدواری کرد: در ادامه سال جاری شاهد همکاری‌های گسترده‌تری بین خانه مطبوعات و اداره‌کل میراث فرهنگی استان در زمینه‌های مختلف باشیم.

او هدف از برگزاری این تور را آشنایی هرچه بیشتر فعالان رسانه با ظرفیت‌های گردشگری استان در آستانه ایام نوروز عنوان کرد.

زیراچی بیان کرد: به گفته کارشناسان، این رویکرد می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش آگاهی عمومی از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی و جذب گردشگران بیشتر داشته باشد و این همکاری‌ها می‌تواند به معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی کمک کند.

احمد کاشانی فعال گردشگری خراسان جنوبی نیز با اشاره به استقبال پرشور فعالان رسانه‌ای از این تور، بر اهمیت نقش روایت‌گران رسانه در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان تأکید کرد.

او از رسانه‌ها خواست تا با ارائه پیشنهادات خود، به توسعه صنعت گردشگری خراسان جنوبی کمک کنند.

کاشانی گفت: چالش اصلی در حال حاضر، کمبود زیرساخت‌های گردشگری و عدم آگاهی کافی از جاذبه‌های استان است که با همکاری رسانه‌ها می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد.

سید احمد برآبادی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، با اشاره به حمایت‌های استاندار خراسان جنوبی از حوزه گردشگری، از برنامه‌های آتی این اداره‌کل برای همکاری با رسانه‌ها خبر داد.

اوبا تأکید بر اینکه توسعه گردشگری، صنایع‌دستی و حفاظت از میراث‌فرهنگی تنها با مشارکت فعال رسانه‌ها امکان‌پذیر است، از فعالان رسانه‌ای استان خواست تا با قلم هنرمندانه خود، به معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر استان بپردازند.

برآبادی همچنین از ایجاد بازارچه‌ها و سیاه چادرهایی در ورودی شهرستان‌های استان در ایام نوروز با هدف معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی خبر داد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: این اقدام گامی مهم در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران استان و ایجاد اشتغال پایدار است.

این تور رسانه‌ای، به گفته بسیاری از فعالان حوزه گردشگری و رسانه، نقطه عطفی در تعامل بین این دو بخش مهم در خراسان جنوبی است و می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها در راستای توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

در طول این تور، احمد کاشانی، از فعالان برجسته حوزه گردشگری خراسان جنوبی، با ارائه توضیحات جامع و جذاب در خصوص باغ و عمارت اکبریه بیرجند و سایر آثار تاریخی مورد بازدید، نقش مهمی در آشنایی بیشتر فعالان رسانه‌ای با تاریخ و فرهنگ غنی استان ایفا کرد.

بازدید از موزه‌های مردم‌شناسی و باستان‌شناسی بیرجند، مدرسه شوکتیه و آب‌انبار محسنی از دیگر بخش‌های این تور بود که به گفته شرکت‌کنندگان، فرصتی بی‌نظیر برای کشف زوایای پنهان تاریخ و تمدن خراسان جنوبی فراهم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1404010701539
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha